torsdag 18 juni 2009

Sirapslimpa

Igår kväll bakade jag bröd. Blev min mammas recept på sirapslimpa, med några förändringar. Istället för vanligt vitt vetemjöl använde jag mig av dinkel, och brödet blev hur bra som helst.


Recept:


  • Dinkelmjöl alt. vetemjöl
  • Rågsikt
  • Linfrön
  • Solroskärnor
  • Sirap
  • Salt
  • Jäst
  • mjölk



Nu vankas det midsommar, och I couldn´t care less. Visst är det mysigt att äta lite sill och sådär, men nåt uppstyrt orkar jag verkligen inte med längre. Det blir aldrig bra ändå, det är ungefär som Nyår. Riktigt överskattat. För vår del blir det lugnt, vi ska äta lunch hos mami och papi och sen grilla på kvällen. Bara jag, min sambo och lilla Freja. Sen på morgonen ska vi köra mina föräldrar till landvetter, där dom ska ta flyget till Montenegro. Sen drar vi vidare till Bohuslän. Jag hade hellre valt Montenegro, men vad ska man göra. Bara några månader kvar.




xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som ni kommer få en ypperligt mysig midsommar ändå:) SKa ni åka till montenegro om några månader?? kramkram