fredag 8 augusti 2008

OS 2008 Peking

OS invigningen har börjat!

Vilket spektakel. Ett spektakel som en hel värld kan följa. Utom jag, för jag sitter och jobbar, och det är t.om så lugnt att ingen skulle märka om jag drog hem, enbart för att sätta på tv:n, krypa ner under täcket med en ben & jerrys i handen, och titta på OS 2008 i Peking.
Jag vill. Jag vill.

Jag läste om löparstjärnan Lopez Lomong som är USA:s fanbärare. Vilken historia, och han är blott 23 år gammal. Kidnappad. Barnsoldat. Död.
Och nu... OS. Det största evenemanget i världen.

Det jag ska kika på mest är SJÄLVKLART Simning, som är den bästa sporten som finns. Dock är det en aning sorgligt, med tanke på min simmar-historie-bakgrund. Men vad gör man inte för sina idoler!?
Sen friidrott och triathlon.

Vad ska man säga.... HEJA SVERIGE!

Inga kommentarer: