fredag 8 maj 2009

Banana Cupcakes

Jag är nyss hemkommen från skolan, och jag är hur trött som helst! Vilken vecka detta har varit, ska verkligen bli skönt med helg. Hoppas att jag kan få lite sovmorgon imorgon i alla fall, vi kanske ska träffa upp Mia och Johan imorgon förmiddag. Om det är sol då, vill säga.

Igår bakade jag cupcakes! Det var så längesen och jag ville göra banan cupcakes. Så det fick det bli.



Banana chocolate chip cupcakes- Honey cinnamon frosting


Recept:
  1. 1 1/2 cups all-purpose flour (spooned and leveled)
  2. 3/4 cup sugar
  3. 1 teaspoon baking powder
  4. 1/2 teaspoon baking soda
  5. 1/4 teaspoon salt
  6. 1/2 cup (100 gram) unsalted butter, melted
  7. 1 1/2 cups mashed bananas (about 4 ripe bananas), plus 1 whole banana, for garnish (optional)
  8. 2 large eggs
  9. 1/2 teaspoon pure vanilla extract

Honey-cinnamon frosting:
  1. 1 1/4 cup confectioners' sugar
  2. 1/2 cup (1 stick) unsalted butter, room temperature
  3. 1 tablespoon honey
  4. 1/8 teaspoon ground cinnamon

Detta receptet är så smidigt för man kan använda bakmaskin (alt. elvisp) genom hela receptet.
Börja med att blanda socker och smör till smidig smet, vispa i de övriga torra ingredienserna (ej mjölet) tillsätt ett ägg i taget. Släng sedan ihop de mosade bananerna och mjölet. Sedan slängde jag ju i lite choklad chips, men det är ju valfritt.

Är receptet svårt att förstå, är det bara att säga till så översätter jag det gärna.





xoxo

5 kommentarer:

Emma sa...

Ser ju galet gott ut;-P Men jag vet inte om jag vågar baka dessa, risken finns att jag äter upp allt själv haha!

Kajsa sa...

Jag röstar för att du SKA våga baka!! :)

anna sa...

men farao! chunky monkey-cupcakes! nu har du nog överträffat dig själv kajj:)mata mig me sånna nästa gåmg jag kommer, porfaa!

Kajsa Lydén sa...

ja, fan va bra Anna, Chunky monkey på pricken!! Jag matar dej gärna med dessa!! haha

anna sa...

haha gött!