måndag 25 maj 2009

Garlic Clams

Idag har det varit en kort dag i skolan. Vi börjar ju som sagt bli klara nu, och eftersom det var måndag så bestämde vi oss för att gå ner på stan och shoppa lite istället.

Nu ska jag ha en riktig myskväll tänkte jag. Mange är uppe hos grannen och kollar matchen mellan Elfsborg och Trelleborg, tror jag det var. Jag ska lägga mig i badet, måla naglarna, lägga ansiktsmask. Välbehövligt må jag säga.

Men jag kom ju på att jag helt glömt bort att visa vår helg mat. Musslor. Jag har inte ätit det sen jag var liten, så nu var det minsann på tiden. Jag gjorde Per Morbergs recept på blåmusslor.






Recept
:

1kg blåmusslor
1dl olivolja
Färsk timjan
Färsk bladpersilja
1 morot
4 vitlöksklyftor
1 lök
1/2 fänkål
4dl vitt vin
5dl grädde
1 lagerblad
10 pepparkorn
Salt

Detta recept passar perfekt nu till sommaren, serveras med baguette till.

Enjoy!


xoxo

Inga kommentarer: