lördag 5 september 2009

Idag så...

...har vi som vanligt haft en hektisk lördag. Fast det valde vi väl visserligen själva.
Skördefest med mami o papi-check.
Beställt nya bågar-check.
Fikat uppe hos farfar-check.
Städat-check.
Köpt valrhona choklad-check.

Efter allt detta mådde jag hur dåligt som helst. Matt i kroppen, hängig och allmänt opepp.
Sådana här dagar orkar man inte ställa sig och laga värsta maten, så idag blev det pasta med grönmögelostsås. Som enligt oss, var det bästa på mycket länge!
Jag tog inte kort på maten eftersom det såg lite halvt otrevligt ut på tallriken. Men jag rekommenderar det!

Recept:

  • Färskpasta alt. vanlig spagetti
  • Bacon alt. rökt skinka
  • 1 vitlöksklyfta
  • Färska champinjoner
  • Grönmögelost (mängd enligt smak, vi tog massor)
  • Matlagningsgrädde
  • Gräslök alt. persilja

Hur gott som helst, smälte i munnen.





xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

söta freja! Hoppas du mår bättre idag! Vi saknade dig igår, krya på dig! kram

Kajsa Lydén sa...

Nämen vad söt du är gumman! Japp, somnade framför tvn och idag är jag utvilad och mig själv igen. Ingen svin...här inte! :)