onsdag 25 november 2009

Rasberry muffin



Recept:

  • 100 g smör, rumstempererat
  • 2dl strösocker
  • 3st ägg
  • 0,5dl filmjölk
  • 3dl vetemjöl
  • 1,5tsk bakpulver
  • 1tsk vaniljsocker
  • 0,5st citronskal
  • 100g hallon

Vispa smör och socker vitt och pösigt med elvisp.Vispa ner äggen ett i taget. Tillsätt filmjölken. Blanda mjölet med bakpulver och vaniljsocker och rivet citronskal. Tillsätt mjölblandningen under omrörning.Fördela smeten i 8 stora muffinsformar. Fyll dem till 3/4- delar. Tryck ner hallonen litegrann i smeten.

Grädda i mitten av ugnen, 200 grader, cirka 15-20 minuter



xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmm de där såg goda ut! Vart köper man en sån muffinsform (inte de i papper utan den hårda)? känns som att de blir lite mer stabilare med den :) kramkram

Kajsa Lydén sa...

Hej. De kan man nog köpa varsomhelst, tror jag. Jag kommer inte ihåg vart jag köpte min, var så längesen! Men jag skulle aldrig klara mig utan dom (jag har 2)! :)