fredag 3 juli 2009

Svenska Krogen

Igår var jag och min käre sambo ute och åt hos våra vänner på Svenska Krogen. Mange har varit där massor med gånger, men detta var min första gång. Och oj oj, vilken mat. Så fruktansvärt gott!
Vi startade med en bubblande roséflaska, till det tog vi ceasarsallad resp. dill- och citronpannkaka med gravad lax och citroncreme. Sen gick vi på en Idaho hamburgare med mycket västerbottenost på och en härlig salsa. Till efterätt, som vi knappt fick ner, var en sommarmaräng med färska jordgubbar och hemmagjord vaniljglass.
Efter många timmar av skratt, mumsig mat, mycket öl och diverse underhållning så rullade vi hemåt. Bokstavligen.





Det är ingen billig mat, men rekommenderas varmt



Nu ska jag sätta igång att göra en dessert, som jag har fått i uppdrag. En jordgubb- och fläderkräms trifle. Denna har jag gjort förut, som ni kanske kommer ihåg. Så nu var det dags igen! Jag var tvungen att flänga runt till 3 butiker för att hitta en skara jordgubbar!

Det blir nog åska snart. Skönt.



xoxo

2 kommentarer:

anna sa...

du har fått in snitsen me flätan nu ser jag!:)

Kajsa Lydén sa...

har lärt mig av den bästa!!! :)