måndag 10 augusti 2009

It feels like...

Madonna visar mittenfingrarna.

D
agen började med en god vinlunch med Jenny och Åsa. Sedan bar det iväg till Ullevi, i regn. Vi köpte ponchos, skivor och lite annat smått och gott. Väl inne på Ullevi smög Paul Oakenfold ut och började lira. Jag blev helt till mig, all musik vi dansat till i Barcelona spelade han. Det var sjukt bra!

Queen Madonna klev in på scenen 21.50, med ett brakande candy shop. Alla kameror åkte fram och det bara lös över hela ullevi. Nu var hon äntligen här. Efter 19 års väntan.
Detta var inte bara en spektakulös konsert, utan även en helsprakande show.
Like a prayer var super bra och vi dansade så mycket att jag har världens värk i mina magmuskler idag och kunde knappt gå igår natt. Vogue höll ett lika bra tempo, även där kunde jag inte stå still.




När hon sjöng Holiday (inbakat i en Michael Jackson tribute), som är en av mina favoritlåtar då stod hela ullevi upp och klappade i takt och tjöt. Sen kom tårarna när hon spelade på sin gitarr och sjöng you must love me, och frågade om vi frös. När svetten bara rann.



Åsa sa att det var en stor skillnad från konserten hon gjorde i lördags och mot igår. Igår var det fest. Igår var de riktiga fansen där, som stått och köat i timmar för att få en biljett (däribland jag).
Idag är jag helt slut i kroppen, jag är hes som en kråka och är supertrött. Jag.
Madonna gör detta varannan dag och är 51. Jisses.
Hon får miljoner stjärnor av mig för denna fantastiska upplevelse. 2 timmar med the queen of pop.


(egna bilder kommer snart)


xoxo

Inga kommentarer: