fredag 30 januari 2009

Rise´n Shine

Har ni nångång sett Rachel Ray? Eftersom jag är uppe med tuppen så kollar jag på det nu. Det är rätt bra, måste jag erkänna. Hon gör grym mat. Jag lagade mat igår efter ett recept från henne:
Transylvanisk Dracula Gulasch. Och 2 stora vitlöksklyftor, för att hålla vampyrerna borta.
(det var ett Halloween program) Men det var så gott att ögonen blödde. Rostbiff, creme fraiche, rökt paprika ah gud så gott.

Igår var vi också och skulle köpa mat till lille Frej, eftersom vi nu har fått köpa en liten 3 kg säck pga att hennes mat var slut. Vilket den ofta är. Hur många kan det vara i Borås som har Large Breed egentligen?? I alla fall så var den slut nu igen, tydligen tog den slut på lunch. Vi är ju så beroende av att köpa den maten efetrsom hon är hur käsnlig i magen som helst, så nu fick vi köpa Lamb and Rice istället. Visst det är snällare för magen och sådär... men 699 kr??? Och samma säck som vi alltid köper med kyckling kostar 589kr. Vad kostar det att framställa en sån säck egentligen? 100kr kanske... Ja, hon är inte billig i drift min lilla tjej.

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

det är fasiken så dyrt med hundmat ja. bilbo får James Wellbeloved lamm & grönsaker- det är verkligen att rekommendera! kram på er