torsdag 4 mars 2010

Härliga Enchiladas



Enchiladas måste ju vara bland det godaste som finns att äta en helt vanlig torsdag. Så lätt, snabbt och naggande gott! Detta åt jag en heldel när jag bodde i Spanien. Dock vill jag testa det i Mexiko, där det faktiskt kommer ifrån. Gudagott.

Recept:

  • 400 g köttfärs
  • 1 msk olja
  • 1 påse taco krydda eller fajitas krydda
  • 1 burk svarta bönor
  • 1 burk taco sås stark (eller medium, vad man än föredrar)
  • 4 tortilla bröd
  • 1 dl riven stark ost
Bryn köttfärsen med lite olja. Tillsätt taco kryddan och låt stekas i ca 2–3 min, ställ åt sidan. Blanda i bönorna och lägg allt på tortilla bröden. Rulla ihop. Lägg tortillarullarna i en ugsfast form som är smord. Fördela salsan över rullarna och toppa med ost. Gratinera i ca 15 min på 175°C tills osten smält och fått fin färg.


xoxo

Inga kommentarer: