lördag 6 mars 2010

Muffins med vit choklad och hallon

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ihop alla torra
ingredienser och sikta det i äggsmeten.
Blanda med slickepott så att allt går ihop
Smält smöret och häll i det.
Vänd sedan i hallon och hackad vit choklad.
Lägg i muffinsformar i ugn på 200g ca 15 min
Muffins är det godaste som finns, och blandar man i hallon som är syrligt och vitchoklad som är sött så gifter smakerna sig perfekt.

Recept:

  • 2 dl socker
  • 3 ägg
  • 1 tsk bakpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2.5 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör
  • 100g hackad vitchoklad
  • 100g hallon

3 kommentarer:

anna sa...

orka att jag blir sugen efter att ha införskaffat mig 1,2 kg lösgodis från hemmakväll samt smällt i mig asamycket tårta plus ostbågar!

anna sa...

har du förresten sett/smakat den nya ben&jerrysen, fairly nuts?

Kajsa Lydén sa...

nej, den måste jag ju testa!!!