tisdag 24 juni 2008

Idag är det exakt ett halvår kvar till julafton. Fick jag höra idag. Hur roligt var det, när man inte ens har fått en solglimt på sig denna början på sommarn, och så är det snart Julafton. Herregud.
Men det känns visserligen inte så fruktansvärt, då åker ju vi till Miami.

Det roligaste av allt är att just nu spelas Bailando på radion. Ni vet, den där låten med Paradisio, hon som alltid hade turkost eller rosa hår. Jag och mina kompisar hoppade alltid omkring till just den här låten. Jag tror jag var 12. Och det var samma år som jag upptäckte den fantastiska staden Barcelona, som jag sedan tog mitt pick o pack o flyttade till.
Jag saknar Barcelona lite grann, såhär under sommarn och undrar ibland varför jag flyttade tillbaka till Borås. Det bästa med Barca var att människorna var så underbara!
Här hemma blir det genast svårare...

Men nästa vecka ska det bli sol! Hoppas,hoppas,hoppas

Inga kommentarer: