söndag 28 februari 2010

Min lördag


Igår gjorde vi en rätt som kommer från programmet "Halv åtta hos mig", som verkligen var helt okej. Jag använde mig dock av tigerräkor. Men man kan nog använda sig av både och, eller varför inte kräftstjärtar? Till efterätt blev det den godaste semlan jag ätit.


Recept:

  • Färsk pasta till 4 portioner
  • 500 g (ca) färska räkor
  • 1 röda paprika
  • 1 gul paprika
  • färska champinjoner
  • 10 cm (ca) purjolök
  • Soya
  • 2 msk tomatpuré
  • 1 burk creme fraiche
  • 3 dl matlagningsgrädde
  • Vitt vin
  • Curry (ganska mycket)
  • 1 tsk (ca) cayennepeppar
  • Dill

Fräs upp curry med cayennepeppar. Häll i grönsakerna låt det fräsa tillsammans i ca 15 min. Lägg i tomatpuren, soyan, grädden samt creme fraichen och lite vitt vin (eller sherry). Sist men inte minst, i med räkor och dill. Koka upp ordentligt så det serveras varmt ihop med pastan.

xoxo

Inga kommentarer: