fredag 27 februari 2009

Double chocolate cookies




Äntligen lite sol, det sitter ju verkligen på sin plats idag när det är Fredag och allt.
Jag har redan varit ute och gått en sväng med Freja i blixthalkan, men eftersom solen tittar fram ska jag nog ut en sväng till.
Jag har precis bakat kakor. Double chocolate cookies. Som blev helt fenomenala. Krispiga på utsidan och mjuka på insidan. Just the way I like it!

Jag tänkte ger er receptet, dock är det på amerikanska.

  • 1 cup all-purpose flour
  • 1/2 cup unsweetened Dutch-process cocoa powder
  • 1/2 teaspoon baking soda
  • 1/2 teaspoon coarse salt
  • 1/2 pound good-quality milk chocolate, 4 ounces coarsely chopped and 4 ounces cut into 1/4-inch chunks
  • 1/2 cup (1 stick) unsalted butter
  • 1 1/2 cups sugar
  • 2 large eggs
  • 1 teaspoon pure vanilla extract
Jag hackade också lite valnötter och slängde i. Men det är en smaksak, vill man ha det riktigt onyttigt så rekommenderar jag 1 matsked jordnötssmör.

enjoy!!


xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh guuud va de såg goda ut! kanske man vågar sig o pröva på, fast jag är en katastrof i köket allt som oftast heh. kram

Kajsa Lydén sa...

Do it! Dom är fantastiska, smakar lite som kladdkaka, tyckte jag.