lördag 21 februari 2009

Med andra ord



Det har varit en hyffsat seg dag idag. Vi åkte hem till min mormor och morfar för lite behövlig lunch. Torsdagsrätten-ärtsoppa och pannkakor. Himlans gott!
Freja var också med och fick smaka sig en liten pannkaka. Det var nästan att mina fingrar rök med i ett och samma hugg. Hur kan hon sukta så mycket efter nåt hon aldrig smakat förut?

Nu ska vi strax åka hem till Magnus föräldrar och äta köttgryta och mumsig efterätt. Blir nog 1 glas eller 2 med. Ska bli trevligt, även fast jag är rätt trött och hade gärna velat ligga hemma i soffan.

Igår var ju som sagt min gamla barndomskompis Åsa med sambon Björn här hemma och åt middag. Blev ett och annat glas vin samt sällskapsspel. Jag blev rätt nöjd med maten också. Jag gjorde: Tzatziki med olivbröd. Grekisk sallad med fetaost kyckling och klyftpotatis. Till efterätt blev det en cheesekake i martini glas. Riktigt fräscht.

Harry Boy, någon?



xoxo

Inga kommentarer: