torsdag 26 februari 2009

Filmtips!




Ännu ett filmtips coming up!

Jag har precis sett klart "The Reader", som Kate Winslet fick en Oscar för. Om man vill se en obehaglig, snuskig och ännu en tolkning av förintelsen, ska man ju definitivt se denna!

Jag säger inte att jag tyckte den var dålig, jag har ju sett klart hela filmen. Men, jag tycker att det här med förintelse-filmer är ganska uttjatat. Och jag är rätt less på det. Sen var det ganska obehagligt med ålderskillnaden mellan Hanna och Michael.
Det som höjde upp filmen var skådespelarna, och deras roller. Jag gillar Ralph Fiennes.
Själva berättelsen var jag inte så förtjust i.


Jag ger den 3 av 10.


xoxo




2 kommentarer:

Anonym sa...

usch nä jag gillade inte den filmen alls! långtråkig och platt...mer filmtips:) kra,

Kajsa Lydén sa...

haha, jag sa ju att den va dålig! haha, ja mer filmtips kommer inom kort...:)