tisdag 3 mars 2009

Filmtips!

Jag tänkte också passa på att ge er ett filmtips. "Vicky Christina Barcelona", jag såg denna för jätte längesen men kom att tänka på den igen nu eftersom Penélope Cruz fick en Oscar för bästa kvinnliga biroll.
Vicky och Christina, två unga amerikanska tjejer, åker till Barcelona för en härlig semester. Vicky (Rebecca Hall) är tillbakadragen till sin natur och ska gifta sig i slutet av sommaren. Christina (Scarlett Johansson) är hennes raka motsats, öppensinnad, äventyrslysten och sexuellt nyfiken.


Det bästa med filmen är att dom spelar in där precis där jag och Magnus bodde i Barcelona, Barrio Gotico heter området. Och alla kvarter i Barcelona har sin egna frukthandel på hörnet, och dom spelar in en scen just i våran frukthandel. Av alla frukthandlar, så i våran. Ja det var roligt!

Den får en 7/10

Imorgon åker Magnus till Sydafrika för diverse äventyr, så här hemma kommer det bli mycket filmtittande. Och sen kommer min bästa vän hit i hela 2 dagar!


xoxo

3 kommentarer:

Anonym sa...

å jag älskar dina filmtips! den här måste jag se:) ha en bra dag! kramar

Kajsa Lydén sa...

Ja, se den! Absolut! Jag älskar den just för den spelas in i Barcelona. Men i övrigt är den minst lika bra

Anonym sa...

wooohooo! va mys de ska bli!!!!