tisdag 31 mars 2009

Tröttare än tröttast

Det gick ganska bra i skolan idag. Vi höll på i 3 timmar, vilket var ganska intensivt första dagen. Jag tror jag antecknade 6 sidor i mitt block. Detta var ju en introduktion om kursen och vad som komma skall. Vi ska göra grupparbete på typ 15 sidor, där vi också ska intervjua massa projektledare och sedan jämföra dessa. Sen var det mycket prat om vad en projektledare egentligen gör. Det är ju en chefsroll som roddar i projekt på diverse byråer. Så denna kursen kommer bli intressan, men väldigt väldigt svår. Men det är väl det som är meningen?

Ikväll när jag kom hem var jag helt slut av alla nya intryck och all info, så vi slängde ihop en kassler- och broccoli paj! Vilket blev supergott!


Recept

Deg:

3dl mjöl
150g smör
1msk vatten

Fyllning:

broccoli
paprika
ost
grädde
kassler
2tsk vitlöksost

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det här grejjar du kanon! Vad roligt med grupparbete, jag kanske kan vad med på ett hörn o ge ett ekonomiskt perspektiv på det hela?;) haha

o den där pajen snor jag receptet på, den såg jättegod ut! kram på dig

anna sa...

mon dieu! de här kommer ju bli exakt hur spännande som helst..lite svårt MEN intressant o som sagt, kajsa grejjar biffen såklart:) kram kram

anna sa...

ps. har läst klart twilight-serien nu, ryser röven av mig! LÄS om du har chansen mellan all kurslitteratur. så nu har jag börjat med vindens skugga, verkar fin:)

Kajsa Lydén sa...

Japp, kanske ska läsa o se. :) Men vindens skugga är fenomenal.

Anonym sa...

Jag funderar lite på utgång i helgen, eller stugan om det är gött väder... Själv då? Om jag stannar i Borås tycker jag det är dags för lite vin iaf:)