måndag 30 mars 2009

Monday morning

Denna helgen har varit minst sagt lugn och skön. Precis vad jag behövde. Vi var och fikade hos Magnus föräldrar igår och åt min kolapaj, den var riktigt god så den tycker jag ni ska testa.
I lördags skulle min mormor och morfar på fest, så då åkte vi dit så sminkade jag henne. Blev jätte fin!!


Freja fick sig ett härligt grisöra i lördags, men den hann man inte se röken av...


I lördags gjorde vi den här härliga pizza moreno från Per Morbergs bok, den var så god så ögonen blöddde. Bokstavligen.

Recept:

  • Deg
    8 dl vatten
    50 g jäst
    12 dl lantbrödsmjöl
    1 tsk salt
    2 msk olja till plåten

    Tomatsås
    1 burk (400 g) körsbärstomater
    ½ dl olivolja
    1 msk oregano
    salt och nymalen svartpeppar
    2 vitlöksklyftor

    Fyllning
    200 g kokt skinka
    250 g (2 pkt) buffelmozzarella
    100 g inlagda soltorkade tomater
    100 g riven ost
    basilika till garnering


Idag ska jag plugga lite till på min tenta 2 (som ska vara inne i slutet av April) men eftersom min projektledningskurs börjar imorgon, vill jag inte att allt ska krocka. Det ska verkligen bli jätte kul att börja imorgon, men lite nervöst är det allt.


xoxo

Inga kommentarer: