fredag 13 mars 2009

Vad blir det för mat?


Alla som verkligen känner mig vet att jag är ett stort fan av Per Moberg. Igår grillade han färsk gös med diverse kryddor. Jag tänkte göra nästan likadant, fast med laxfilé.
Jag har ju lite smått faktiskt börjat äta fisk. Lärde mig i Spanien, tro det eller ej. Jag lärde mig det mesta där, äta fisk, dricka mjölk, äta kaviar, älska lingon. Ja, så var det. Och jag är jätte stolt.

Recept:

Laxfilé
Olivolja
Citronmeliss
Körsbärstomater
Dill
Rödlök
Citron
Flingsalt
Färskmalen peppar
Smör

Med detta som grund får man göra precis hur som helst. Hur mycket eller hur lite man vill ha. Eller inte ha.

På sommaren kan det vara fräsht att servera med pressad potatis, sallad och en kall dressing.
Men idag väljer jag kokt potatis och smögensås.


Aproveche!



xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fisk!?? Ja de var väl på tiden! Men mjölk, usch..nu får du ge dig! =)

Anonym sa...

MUMS!... hmm, ska nog inte läsa din blogg innan lunch. jag dreglar ju ner mitt skrivbord här snart hehe. :)